Hyvä tietää varauksestasi
Täältä löydät tietoa Minun lomani -palvelusta, matkan peruutuksesta ja peruutusturvasta, joka antaa sinulle lisäturvaa, mikäli joudut perumaan matkasi.
Yhteystiedot Matkan varannut henkilö on päävaraaja. Mahdolliset muutokset tai peruutukset tulee aina tehdä päävaraajan toimesta (kirjallisesti tai suullisesti). On tärkeää, että varauksessa on mukana matkapuhelinnumero. Mahdolliset muutokset jo aloitetulle matkalle lähetetään sinulle tekstiviestinä tai puhelimitse. Siksi on tärkeää, että sinulla on matkapuhelin mukanasi matkassa. Jos puhelimesi katoaa matkasi aikana, ota yhteyttä henkilöstökuntaamme paikan päällä vaihtoehtoisen puhelinnumeron avulla, josta voimme tavoittaa sinut.
Vahvistus Kun olet tehnyt varauksen, saat sähköpostiviestin, joka vahvistaa, että olemme vastaanottaneet varauksesi. Sinut ohjataan Minun lomani -palveluun saadaksesi lisätietoja. Lue lisää Minun lomani -välilehdeltä tämän sivun oikeasta laidasta.
Pelkät lentoliput Apollomatkat ei salli pelkkien lentolippujen ostamista, jos aikomuksenasi on räätälöidä matka sisältäen hotellin tai maapalveluin jatkomyyntiä varten pakettimatkana. Emme myöskään pelkkien lentolippujen ostamista, jos tarkoituksena on myydä niitä eteenpäin.
Pidätämme oikeuden muutoksiin Pidätämme oikeuden siihen, että hinnat ja muut tiedot apollomatkat.fi-sivustolla voivat sisältää virheitä erilaisista teknisistä syistä. Mahdolliset virheet ilmoitetaan asianomaisille asiakkaille mahdollisimman pian virheen havaittua, ja mahdollinen virheellinen hinta korjataan.
Varausvahvistus, matkustusasiakirjat ja muu tärkeä tieto Varausvahvistus, matkustusdokumentit sekä muu tärkeä tieto löytyvät kirjautumalla Minun lomani -palveluun apollomatkat.fi-sivustolla. Kirjaudu sisään varausnumerolla (8 numeroa) ja sukunimelläsi. Täältä löydät yhteenvedon varauksestasi, kaikki hinnat, maksutiedot sekä muuta tärkeää tietoa. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa, että kaikki varauksen tiedot ovat oikein. Jos varauksessa on virheitä, ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian.
Minun lomani -palvelussa voit myös tilata tai muuttaa varauksen lisäpalveluja, kuten kuljetuksia, ruokailua lennolla, retkiä tai vuokra-autoja.
Löydät aina päivitetyn version varauksestasi Minun lomani -palvelusta.
Kun matka on maksettu kokonaan, matkustusasiakirjat tulevat saataville Minun lomani -palvelussa noin 14 päivää ennen lähtöä.
Voit tulostaa matkadokumentit tai ladata ne PDF-muodossa 14 päivää ennen matkaa. Tulostamista ei kuitenkaan tarvita matkustamiseen; kannustamme paperin ja ympäristön säästämiseen käyttämään varausnumeroa ja lentovarauksen viitetietoa.
Lähtöselvitys Lähtöselvitystä varten tarvitset vain lentovarauksen viitenumeron sekä passin tai eurooppalaisen henkilökortin. Et saa erillisiä lentolippuja sähköpostitse. Matkustusasiakirja näyttää lähtöaikasi (kaikki ajat ovat paikallisia). Jos matkustusasiakirjojen saamisen jälkeen tapahtuu muutoksia, saat tietoa asiasta meiltä sähköpostitse tai tekstiviestinä varauksen yhteydessä olevien tietojen mukaan.
Lyhyt aika lähtöön Jos varaat matkan lyhyellä aikavälillä, matkustusasiakirjat tulee saataville Minun lomani -palvelussa heti varauksen maksettua.
Reittilennot Jos olet varannut matkan Emirates- tai Qatar Airways -lentoyhtiöltä, lippu (electronic ticket receipt) lähetetään sinulle sähköpostitse noin 14 päivää ennen matkaa. Jos et ole saanut lippua viimeistään 7 päivää ennen matkaa, ota meihin yhteyttä. Tätä lippua ei ole saatavilla Minun lomani -palvelussa.
On tärkeää, että nimesi lentolipussa on oikein ja vastaa passissa olevaa nimeä.
Mahdolliset virheet on ilmoitettava meille heti, kun olet vastaanottanut vahvistuksen. Muutokset varauksen nimessä voivat aiheuttaa kustannuksia asiakkaalle. Jotkin lentoyhtiöt eivät hyväksy nimenmuutosta, mikä saattaa johtaa uuden lipun ostamiseen (alkuperäisen varauksen kustannuksia ei hyvitetä).
Tärkeää tietoa Kaikki matkustusasiakirjat ja lentoliput ovat arvopapereita, joilla on ainutlaatuiset varausnumerot ja salasanat, ja niitä on käsiteltävä sen mukaisesti. Asiakkaan vastuulla on olla jakamatta näitä tietoja. Mahdolliset taloudelliset seuraukset jäävät matkustajan itsensä maksettavaksi.
Jos haluat tuntea itsesi erityisen turvalliseksi varauksesi kanssa, voit varata täältä peruutus- ja muutosturvan. Kun varaat peruutus- ja muutosturvan, sinulla on täysi peruutusoikeus kolmen kuukauden ajan. Voit myös siirtää matkaasi ja sinulla on mahdollisuus peruuttaa tai muuttaa matkaasi estyneenä.
Peruutus on tehtävä heti, kun matkalle ilmenee esteitä. Matkanjärjestäjän ehdoista löydät ohjeet peruutuksen tekemiseen. Mahdollinen palautus perutusta matkasta maksetaan päävaraajalle heti, kun kaikki tarvittavat asiakirjat on toimitettu Apollomatkoille. Jos et saavu lentokentälle ajoissa, kaikki matkasi osat peruutetaan, eikä matkan hintaa palauteta. Matkapaketit sisältäen reittilennot eivät yleensä ole muutettavissa tai peruutettavissa oston jälkeen. Jos lentoyhtiö sallii muutoksen, siihen lisätään toimistokulut, lentoyhtiön muutoskulu sekä mahdollinen hintaero.