Ota yhteyttä
Ota meihin yhteyttä sinulle sopivalla tavalla, niin teemme parhaamme auttaaksemme sinua.
📞 Puhelin: 09 6154 7400
Puhelinpalvelu avoinna:
Maanantai - torstai: 09.00 – 17.00 Perjantai: 09.00 – 16.00
Sähköposti: apollo@apollomatkat.fi
Chat avoinna:
Maanantai - perjantai: 10-12 ja 13-16 Lauantai: 10-15
Lomamyymälä avoinna:
Tiistai klo 12.00-16.00
Osoite: Aleksanterinkatu 46, 00100 Helsinki
Tietoa sinulle, jolla on matkavaraus Braathensin lennoin

Ryhmät (min. 20 aikuista) ja treeniviikot:
Sähköposti: ryhmat@apollomatkat.fi
Puhelin: 09 6154 7405
Aukioloajat: Maanantai - perjantai: 09.00 – 15.00
Tee ryhmätarjouspyyntö tästä
Finnairin lennoille lähtöselvitys aukeaa verkossa 36h ennen lennon lähtöä. Ennakkolähtöselvityksen voi tehdä Finnairin mobiilisovelluksessa tai osoitteessa https://www.finnair.com/fi-fi/manage/apollo (tilauslennot) / https://www.finnair.com/fi-fi/check-in (reittilennot).
Muiden lentoyhtiöiden osalta tarkista tiedot täältä.
Jos yrität kirjautua varauksellesi osoitteessa https://www.finnair.com/fi-fi/manage/apollo ja sivusto ilmoittaa että varausta ei löydy, on syy todennäköisesti joku seuraavista:
A) Olet tehnyt varauksen alle 48 tuntia sitten. Varaukset päivittyvät Finnairille 1-2 vuorokauden viiveellä, joten pääset kirjautumaan palveluun myöhemmin. Jos kyseessä on äkkilähtö, voit silti mennä lähtöpäivänä kentälle ja tehdä lähtöselvityksen lähtöselvitystiskillä. Matkatavaroita ei voi lähtöselvittää ennakkoon edellisenä iltana. Huomioithan, ettei äkkilähtövarauksille saa Finnairin lisäpalveluita mikäli kirjautuminen ei onnistu ennakkoon.
B) Matkan lähtöön on liian pitkä aika. Finnairin palvelu aukeaa yleensä 185 päivää ennen matkaa, mutta joissain tapauksissa vasta myöhemmin. Osalla matkoja palvelu aukeaa 90 päivää ennen lähtöä. Myös siirtymä talvi- ja kesäkauden välillä voi aiheuttaa sen, ettei varaukselle pääse kirjautumaan vielä puoli vuotta ennen lähtöä.
C) Varauksen tiedot eivät ole siirtyneet Finnairin lentolistalle teknisestä virheestä johtuen. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin olemme yhteydessä Finnairiin asian korjaamiseksi. Mikäli lähtö on pian ja asiakaspalvelumme on suljettu, voit silti mennä kentälle ja tehdä lähtöselvityksen lähtöselvitystiskillä.
D) Varauksella on kaksiosainen sukunimi, esimerkiksi Von Went. Tällöin tiedot ovat saattaneet siirtyä lentolistalle virheellisesti siten, että sukunimen toinen osa on mennyt etunimen paikalle. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin olemme yhteydessä Finnairiin asian korjaamiseksi. Mikäli lähtö on pian ja asiakaspalvelumme on suljettu, voit silti mennä kentälle ja tehdä lähtöselvityksen lähtöselvitystiskillä.
Tilauslennoilla toteutettaville matkapaketeille muutoskulut menee yleisten matkapakettiehtojen mukaan. Jos varauksella on muutosturva, voit tehdä yhden kuluttoman muutoksen viimeistään 30 vrk ennen lähtöä. Uuden matkan lähtöpäivän tulee toteutua alle 6 kuukautta alkuperäisestä lähtöpäivästä.
Muutokset tulee tehdä asiakaspalvelumme kautta. Lisätietoa täällä.
Lisäpalveluiden varaus riippuu lentoyhtiöstä. Finnairin tilauslennoille lisäpalvelut varataan osoitteessa https://www.finnair.com/fi-fi/manage/apollo, eivätkä varatut lisäpalvelut (lentoateriat, istumapaikat jne) tule näkyviin Apollomatkojen matkalippuun tai sovellukseen. Finnairin lennoille ei ole 1.6.2023 alkaen ollut enää mahdollista valita istumapaikkoja maksutta lähtöselvityksen yhteydessä.
Muiden lentoyhtiöiden osalta tarkista tiedot täältä.
Välttääksesi sairastumisen loman aikana tai loman jälkeen, on omalla vastuullasi hankkia tarvittavat rokotukset hyvissä ajoin ennen matkaa. Terveydenhoitoalan ammattilaisilta saat neuvoja siitä millaisia rokotuksia matkoillesi on suositeltava ottaa. Matkanjärjestäjä ei ole vastuullinen ilmoittamaan matkakohteista pysyvästi tai ajoittain mahdollisesti saatavista sairauksista.
Lue lisää Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen julkaisemasta Matkailijan terveysoppaasta sekä rokote.fi/matkailijat. Useimmat matkakohteet eivät enää vaadi koronarokotuksia.
Matkatavarasäännökset riippuvat lentoyhtiöstä.
Tarkista oman lentoyhtiösi tiedot täältä: https://www.apollomatkat.fi/ennen-matkaa/hyva-tietaa/lentoyhtiot
Tilauslennot: Varausmaksu 7vrk kuluttua varauksesta, loppumaksu 45 vrk ennen matkan alkua. Äkkilähdöillä, reittilennoilla toteutettavilla omatoimimatkoilla suurin osa tai koko summa tulee maksaa puolen tunnin sisällä varauksesta. Voit valita maksutavaksi Klarnan, jolloin voit pilkkoa maksun useampaan erään.
Ei, matkustusasiakirjaa ei tarvitse tulostaa. Riittää, että sen pystyy tarvittaessa esittämään sähköisessä muodossa. Matkustusasiakirja on kooste paketin sisällöstä, eikä siinä ole erillisiä QR- tai viivakoodeja. Lähtöselvitykseen voi käyttää lentokentällä lennon varaustunnusta tai passia. Finnairin tilauslennoille lennon varaustunnuksen voi tarkistaa täältä.
Matkustusasiakirja tulee Minun lomani -sivulle ladattavaksi 14vrk ennen matkan alkua. Huomioithan, että vuorokaudet on laskettu tarkasti, eli esimerkiksi iltalennoille matkustusasiakirja ilmestyy 14 päivää aiemmin illalla, ei aamulla. Erillisiä lentolippuja ei tule. Matkustusasiakirja on kooste koko varatusta paketista ja sitä voi käyttää niin lentokentällä kuin hotelliin sisäänkirjautuessakin.
Peruutuksesta tulee ilmoittaa välittömästi asiakaspalveluumme. Mikäli asiakaspalvelumme on suljettuna, voit tehdä ilmoituksen sähköpostitse.
Unohtuiko jotakin lomakohteeseen? Voimme auttaa sinua etsimään hotelliin tai Apollon retki-/lentokenttäbussiin unohtuneita tavaroita.
Jos sinulla on palautetta matkastasi, olethan meihin yhteydessä mahdollisimman pian lomasi jälkeen.
Jos asiasi koskee sairastumisesta tai varkaudesta aiheutuneita kuluja, pyydämme sinua olemaan yhteydessä vakuutusyhtiöösi.
Lisätietoa
Jos tarvitset tarkempia tietoja, voit tarkistaa seuraavista osioista: