Tärkeää tietoa matkavarauksista Braathensin lennoin
Maanantaina 30. syyskuuta lentoyhtiö Braathens International Airways hakeutui konkurssiin välittömästi voimaan tulevalla päätöksellä. Olemme olleet yhteydessä kaikkiin asiakkaisiin, joilla on matkavaraus Braathensin lennoin.
Olemme löytäneet korvaavat lennot kaikille Braathensin lennoille Suomesta/Suomeen, sekä olleet henkilökohtaisesti yhteydessä asiakkaisin joita muutokset koskevat.
Jos olet tällä hetkellä matkakohteessa ja paluulentosi olisi ollut Braathensin operoima, olemme jo järjestäneet sinulle uuden lentoratkaisun ja toimittaneet sen tiedot. Mikäli et ole saanut uutta aikataulua, ota yhteyttä henkilökuntaamme kohteessa.
Jos matkasi on varattu muulla lentoyhtiöllä kuin Braathensilla, tämä ei koske sinua.
Viimeksi päivitetty: Maanantaina 13.10.2025 klo 15:45
Viimeksi päivitetty: Tiistaina 9.10.2025 klo 08:40
Usein kysytyt kysymykset
Jos sinulla on varattuna lähtö Braathensin lennolla, teemme kaikkemme löytääksemme sinulle vaihtoehtoisen lentoratkaisun tai – jos se ei ole mahdollista – korvaavan matkan. Mikäli kumpikaan ei onnistu, matka perutaan ja saat kaikki maksamasi rahat takaisin 7 päivän kuluessa samalle maksutavalle, jota käytit varausta maksaessasi.
Huomioithan, että Apollolla ei ole velvollisuutta korvata mahdollisia lisäkuluja konkurssin johdosta, sillä kyseessä on täysin meidän vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolinen tapahtuma. Tällaisia kuluja voivat olla esimerkiksi lomapäivät, tarpeettomat matkat lentoasemalle, pysäköintikulut tai vastaavat. Suosittelemme, että selvität mahdollisuutesi saada korvausta oman vakuutusyhtiösi kautta tai suoraan konkurssipesästä.
Jos sinulla on varattuna Braathensin lennot, pyrimme tarjoamaan sinulle vaihtoehtoisen lentoratkaisun. Jos tämä ei onnistu, matka perutaan ja saat kaikki maksamasi rahat takaisin samalle maksutavalle, jota käytit varausta maksaessasi 7 päivän kuluessa.
Jos olet jo matkakohteessa ja paluulentosi olisi Braathensilla, järjestämme sinulle uuden paluulennon. Mikäli paluu viivästyy, sinulla on oikeus majoitukseen ja ruokailuihin odotusaikana kohtuullisin kuluin. Jos maksat nämä kulut itse, muistathan säilyttää kuitit.
Huomioithan, että Apollolla ei ole velvollisuutta korvata mahdollisia lisäkuluja konkurssin johdosta, sillä kyseessä on täysin meidän vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolinen tapahtuma. Tällaisia kuluja voivat olla esimerkiksi lomapäivät, tarpeettomat matkat lentoasemalle, pysäköintikulut tai vastaavat. Suosittelemme, että selvität mahdollisuutesi saada korvausta oman vakuutusyhtiösi kautta tai suoraan konkurssipesästä.
Jos paluulentosi on varattu Braathensin kautta, me matkanjärjestäjänä huolehdimme siitä, että pääset kotiin vaihtoehtoisella lennolla. Mikäli paluusi viivästyy, sinulla on oikeus majoitukseen ja aterioihin odotusajaksi kohtuullisin kuluin. Jos maksat nämä kulut ensin itse, muista säilyttää kaikki kuitit.
Huomioithan, että Apollolla ei ole velvollisuutta korvata mahdollisia lisäkuluja konkurssin johdosta, sillä kyseessä on täysin meidän vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolinen tapahtuma. Tällaisia kuluja voivat olla esimerkiksi lomapäivät, tarpeettomat matkat lentoasemalle, pysäköintikulut tai vastaavat. Suosittelemme, että selvität mahdollisuutesi saada korvausta oman vakuutusyhtiösi kautta tai suoraan konkurssipesästä.
Valitettavasti Airshoppen ei voi siirtää ennakkotilauksia uudelle lennolle. Tämän vuoksi tilauksesi summa palautetaan automaattisesti kokonaisuudessaan. Jos uusi lentosi on Jettime-yhtiön operoima, voit halutessasi tehdä uuden tilauksen kirjautumalla Minun Apollo -palveluun.
Teemme parhaamme, jotta saisitte tilaamanne lisäpalvelut lennolle. Mikäli ette saa ennakkotilattua ateriaa lennolla, hyvitämme siitä aiheutuneet kustannukset.
Braathensin konkurssin seurauksena Braathens ei tule operoimaan Apollon lentoja. Mikäli sinulla on kysyttävää Paxportin kautta ostamistasi lisäpalveluista näille lennoille, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä suoraan Paxportiin jatkokäsittelyä ja mahdollista hyvitystä varten.
Paxportin asiakastuki: Puhelin: +46 (0)8 12 13 38 59 Sähköposti: support@paxport.net
Matkaehdot
Täältä löydät yleiset matkustusehdot valmismatkoille, ryhmämatkoille, retkille, risteilyille sekä pelkille lentomatkoille.